Wznoszenie barków z hantlami

Jest to doskonałe ćwiczenie na barki i jednocześnie na tak zwane mięśnie kapturowe. Wykonywać można je na koniec treningu barków, już jako jedno z pierwszych ćwiczeń na tak zwane „kaptury”. Swoją drogą od razu można też dodać, że bardzo często te partie mięśni są łączone ze sobą podczas ćwiczeń. Obciążenie, które można podczas takiego ćwiczenia zastosować może być stosunkowo wysokie, ale nie należy w żadnym razie przesadzać. Po wybraniu odpowiednich hantli, powinno wybrać się także odpowiednie miejsce do ćwiczeń. Najlepiej jest oczywiście trenować przy lustrze, przy którym widzieć będziemy czy ruch, który wykonujemy jest w pełni prawidłowy. Hantle należy chwycić tak zwanych chwycie młotowym, czyli dokładnie w taki sposób jak robi się to na przykład przy ich przenoszeniu z miejsca na miejsce, po czym ćwiczący powinien ustać w pozycji w pełni wyprostowanej. Hantle należy trzymać blisko ciała, natomiast ręce powinny być w pełni wyprostowane.

 

Hantle podnosić powinno się podnosząc tylko i wyłącznie barki, tak jakbyśmy wzruszali ramionami. Ilość ruchów w tym ćwiczeniu powinna być zdecydowanie większa niż 10. Hantle nadają się najlepiej do takiego treningu głównie dlatego że jest to dosyć specyficzny ruch. Zastąpienie ich sztangą powodować mogłoby otarcia na nogach, poza tym utrudnia to trening. Hantle natomiast są do takiego treningu po prostu idealne, należy tylko kontrolować czy obie podnosimy na taką samą wysokość no i oczywiście w równym tempie. Nawet początkujące osoby mogą przy tym ćwiczeniu jednak być zmuszone do korzystania z najcięższych sztangielek, które znajdują się na siłowni. Potem pozostaje już tylko albo zwiększanie liczby powtórzeń, albo zastąpienie hantli właśnie sztangą lub też wyciągiem, na którym również możliwe jest wykonywanie dokładnie tego samego ćwiczenia, ale możliwości odnośnie stosowania obciążenia są już trochę większe.

 

konta bankowe



Możliwość komentowania jest wyłączona.